מה לחפש עם תקציב לשעון בין 3500 ₪ ועד ל-7,000 ₪

13 אוגוסט 2018

מה לחפש עם תקציב לשעון בין 3500 ₪ ועד ל-7,000 ₪

 

ל"שיגעון לשעונים" יש שם ותואר:  הוא נקרא "הורולוגיה", וברגע שנדבקים בחיידק הופכים למכורים שאינם מוכנים להסתפק בשעון עם מנגנון קוורץ. המכורים הכבדים מחפשים רק שעונים מכניים ומפתחים חיבה למותגים ספציפיים.

קשה להסביר את התשוקה לשעון איכות בעל מנגנון מכאני כאשר מנגנון הקוורץ מדויק יותר, וכך גם השעון של הטלפון הנייד. אז לא אנסה להסביר ולתרץ את השיגעון, אלא להבין שזה פשוט כך אולי בגלל המסורת, ואולי בזכות הנצחיות של שעון ללא תלות בסוללות.

למי שמעוניין ברכישת שעון מכאני איכותי מומלץ לשים לב לנקודות הבאות:

ציפוי לזכוכית ספיר:

חשוב שזכוכית השעון תהא בעלת ציפוי אנטי רפלקטיבי: ללא ציפוי כזה קשה לקרוא את השעה בשמש, ומומלץ כי הציפוי יהא גם מבפנים וגם מחוץ לזכוכית. הציפוי הפנימי יותר חשוב כי מובטח שהציפוי לא ירד.

 

זוהר בחושך:

יש יתרון בכך שהמחוגים והנתונים שעל גבי לוח השעון זוהרים בחשיכה, ועל כן יש להקפיד על איכות החומר הזוהר. מותג איכותי הוא למשל סופר-לומני-נובה או לומיני-נובה.

 

הצמיד:

כמו כן יש לשים לב שצמיד המתכת יהא בנוי על הברגה ולא על פינים.

 

מנגנון עם תעודה:

קיימים בשוק מנגנונים שקיבלו אישור על כך שהם מדויקים על ידי גוף חיצוני ממשלתי של שוויץ ובלתי תלוי ביצרני השעונים.

אישור כזה אינו חובה לשעון איכותי, אך מעניק ביטחון שהשעון לא יסטה ביותר מ-6 שניות ליום.

 

איכות בית השעון:

בית שעון איכותי נוצר מבלוק מתכת שנחתך בדיוק רב ויש לשים לב לרמות הגימור והפוליש, ושאין ציפוי שעלול להתקלף. לאיכות המתכת יש השפעה על הגימור הסופי של המשטח.

 

המותג:

אנו ממליצים למי שמחפש שעון איכותי להתרחק מחברות האופנה ולהישאר בתחומם של מותגי השעונים המוכרים והידועים כמי שמקפידים על איכות המוצר. לעתים אנו נצמדים לשמות הגדולים והידועים ו"מפספסים" חברות מצוינות המספקות שעוני איכות במחירים טובים יותר כמו למשל חברת  Sinnו Stowa הגרמניות.

 

דקורציה על הלוח והמנגנון:

דקורציה על הרוטר של המנגנון או טקסטורה מיוחדת על הלוח מייחדים את השעון. 

 

עיצוב ייחודי:

משעונים בטווח מחירים של אלפי שקלים ניתן לצפות למידה מסוימת של מקוריות בעיצוב, ולא רק להתבסס על העיצוב של שעונים אייקוניים כמו למשל רולקס סאבמרינר.

 

שמירת ערך:

קיימים מספר מותגים כמו רולקס, ברייטלינג ואומגה, ששם המותג שלהם מבטיח את שמירת ערכו של השעון לאורך שנים. כמו כן ישנם גם מותגים נוספים של חברות איכות נוספות אך פחות ידועות, שאם השעון שהן מספקות איכותי ויפה – הוא ישמור גם הוא על ערכו במהלך השנים.

 

עודד אסולין info@castelli-watches.com

 

מספר המלצות

 Tudor ranger

Sinn 104

Stowa klasik flieger

Tag heuer aquaracer

Seiko marinemaster 300

Oris diver 65

 

Longines legend diver



כותרת

תגובות

0